Unes 250 persones assisteixen a la presentació del servei de recollida porta a porta a Breda

Unes 250 persones assisteixen a la presentació del servei de recollida porta a porta a Breda

Més de 250 persones van assistir a la presentació del nou sistema de recollida de residus porta a Breda. L’acte, que es va fer al Centre Cívic de Breda el passat dissabte 11 de novembre al matí, va comptar amb l’alcalde de la població, Dídac Manresa, el regidor de Medi Ambient, Josep Amargant i diversos tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat del Consell Comarcal de la Selva que van donar a conèixer els avantatges d’aquest nou sistema a tots els veïns i veïnes de la pobalció.
Si bé el servei es posarà en funcionament el dia 26 de novembre, des del Consell Comarcal i l’Ajuntament es va veure amb molt bons ulls fer un acte públic de presentació de la campanya.

L’aplicació del sistema de recollida de residus porta a porta a la vila de Breda funcionarà per franges de residus, fomentant així un augment del reciclatge al municipi. L’aplicació del sistema de recollida porta a porta permetrà als vilatans deixar els seus residus al servei de recollida a la porta de casa en uns dies i hores determinades per a cada fracció.
D’aquesta forma els contenidors de les franges d’envasos, paper i cartró, resta i orgànica desapareixeran dels carrers del municipi. Cada vilatà obtindrà un cubell per a dipositar els residus orgànics. La resta de fraccions es podran dipositar en una bossa d’escombraries. En cas d’urgència, es disposarà d’una zona on es podran dipositar aquesta mena de residus a l’entorn del cementiri municipal. Per altra banda la recollida dels residus de vidre continuarà com fins ara.

Per a facilitar als vilatans aquest canvi, l’Ajuntament de Breda, juntament amb el Consell Comarcal de la Selva i l’empresa Nora Serveis Mediambientals, encarregada de la recollida de residus, posen en marxa una campanya informativa. Aquesta campanya va començar el dissabte passat 11 de novembre amb una xerrada-vermut de presentació d’aquest servei i l’entrega dels primers equips de reciclatge. Durant tota aquesta setmana i la pròxima s’habilitaran punts d’informació a diferents punts del municipi i en diferents horaris on cada vilatà podrà informar-se degudament, així com recollir el seu cubell. Aquest cubell i la resta d’informació del servei s’entregarà en els punts informatius que, de l’11 al 26 de novembre, circularan per diferents llocs del municipi i l’Espai Jove, des d’on també es resoldrà qualsevol dubte que tingueu; presencialment o trucant al telèfon d’atenció ciutadana 872012018.

La recollida porta a porta facilitarà al màxim la utilització del servei per part de tothom i permetrà saber-ne la participació en tot moment. Per utilitzar el servei és obligatori que cada llar disposi d’un cubell per a la fracció orgànica identificat am un codi lliurat per l’ajuntament.

L’aplicació del sistema de recollida porta a porta a Breda busca incentivar el reciclatge al municipi. Actualment el nivell de reciclatge a Breda és del voltant del 30%, molt lluny de l’objectiu del 60% per a l’any 2020 que marca la Generalitat en el seu Programa general de prevenció i gestió de residus de Catalunya. Per arribar a aquest objectiu, la taxa dels abocadors s’incrementarà any rere any, pel que es considera necessari un canvi dràstic del model de recollida per a impulsar el reciclatge. Amb el sistema de recollida porta a porta s’obre la possibilitat d’evitar una forta pujada a la taxa d’escombraries deguda a aquesta pujada de la taxa dels abocadors, ja que es compensarà amb un menor ús dels mateixos gràcies precisament a una major quota de separació i reciclatge dels residus.